Tun Dr Mahathir Menolak Tuduhan Tiru Kerajaan Dulu ! ini Ungkapnya

 
Perdana Menteri , Tun Dr Mahathir Mohamad menolak mengenai dakwaan dari pembangkang bahawa Belanjawan tahun 2019 yang di bentangkan telah meniru perkara yang di laksanakan kerajaan terdahulu .
Beliau mengatakan bahawa , pembangkang boleh untuk mengatakan apa sahaja ,  tapi kerajaan hari ini akan memastikan negara tak akan di bebani hutang yang banyak .
“ Mereka boleh berkata apa sahaja sebab tak kuasa “ .
“ Kita tak mahu negara hutang berbilion - bilion ringgit , ” ujarnya di temui pemberita selepas merasmikan Kempen Hidup Aktif ( WALK ) di Oval Lawn Pusat Konvensyen Setia City di Shah Alam , hari ini .
Hadir sama isteri Perdana Menteri , Tun Dr Siti Hasmah Mohamad Ali serta Menteri Kesihatan , Datuk Seri Dr Dzulkefly Ahmad .
Sebelum ini , Ketua Pembangkang , Datuk Seri Ahmad Zahid berkata , Belanjawan tahun 2019 tak kelainan berbanding bajet yang di bentangkan sebelum ini .
 

Beliau turut menyifatkan Belanjawan tahun 2019 tak ada kejutan apatah lagi keajaiban serta inisiatif kepada rakyat .
Sebaliknya , Ahmad Zahid mengatakan bahawa , kerajaan lebih menyentuh pada perkara yang tak membawa “ keajaiban besar ” untuk manfaat rakyat Malaysia .
Pada saat itu , di tanya mengenai dakwaan Timbalan Presiden PAS , Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man , bahawa pembentangan Belanjawan tahun 2019 telah meminggirkan negeri di Pantai Timur , Dr Mahathir berkata , perkara itu tak benar adanya .
“ Kita ada program khusus ( untuk negeri di Pantai Timur ), ” ujarnya .
Ketika mengulas Belanjawan tahun 2019 , Tuan Ibrahim meluahkan kekecewaan apabila Kerajaan Persekutuan langsung tak menyentuh aspek pembangunan wilayah khususnya di Kelantan , Terengganu serta Pahang yang di kuasai pembangkang .
 
close
==[ Klik disini 1X ] [ Close ]==