Duterte TERTANGKAP ! Apa Yang Telah Dilakukannya?



Presiden Filipina , Rodrigo Duterte , terlepas menghadiri beberapa mesyuarat sepanjang Sidang Kemuncak ASEAN di sini bahawa kerana telah di laporkan sedang “ melelapkan mata seketika ” .

Bagaimanapun juga , Tun Dr Mahathir Mohamad , mengakui tak mengetahui bagaimana beliau berupaya menghadiri mesyuarat yang telah di jadualkan dalam keadaan sudah mencecah usia 93 tahun .

Perdana Menteri mengatakan  demikian bahawa sebagai menjawab soalan seorang wartawan yang telah bertanya bagaimana beliau dapat menghadiri mesyuarat  ketika Duterte terlepas kerana sejenak telah “ melelapkan mata ”

“ Bagaimana anda menjelaskan & melakukannya? ” tanya wartawan terbabit.

Dr Mahathir kemudian menjawab: “ Saya tak tahu bagaimana saya melakukannya akan tetapi saya selalu menghadiri mesyuarat . Itu sudah tugas saya . Kalau boleh , saya hadiri . Tapi jika kalau saya tak sihat , saya tak akan hadir . ”

Jurucakap Duterte mengakui Presiden Filipina itu terlepas 4 mesyuarat semalam kerana telah “ melelapkan mata . ”

Duterte & beberapa pemimpin dunia yang lainnya berada di Singapura untuk menghadiri Sidang Kemuncak ASEAN.

Bagaimanapun juga , Duterte (73) mempertahankan keadaannya dengan mengatakan: “Apa salahnya jika saya tidur? ”

Duterte pernah beberapa kali terlepas menghadiri sidang kemuncak antarabangsa , termasuk di Filipina kali ini.



close
==[ Klik disini 1X ] [ Close ]==