Terungkap ! Inilah Kecepatan Terjun Lion Air JT 610


Pesawat Lion Air JT 610 yang terbabit dalam nahas di Indonesia Isnin lalu menjunam dengan pantas dengan kelajuan mungkin mencecah 965 kilometer sejam / lebih sebelum terhempas ke dalam laut , menurut tiga pakar yang membuat pengiraan berdasarkan data awal pengesan pesawat.
Boeing 737-MAX8 itu menjunam dengan sedikit / tiada langsung pusingan serta hujungnya menunjukkan 45 darjah di bawah horizon sejurus sebelum impak , kecuraman luar biasa bagi pesawat , menurut analisis data yang diberikan FlightRadar24 .
Kelajuan pesawat ini akan di sahkan oleh rakaman data penerbangan , yang sudah di temui tetapi belum di analisis .
Pegawai Indonesia belum menyiarkan sebarang butiran khas mengenai laluan & kelajuan pesawat itu .
Ia terhempas sejurus berlepas dari Jakarta dalam perjalanan ke Pangkal Pinang Kepulauan Bangka Belitung .
Data FlightRadar24 , yang di peroleh dari transmisi radio pesawat itu , menunjukkan ia bergerak pada kelajuan 1,014 kilometer 1 jam sebelum terhempas di Karawang, Jawa Barat. .
Anggaran itu pertama kali di kira oleh bekas penyiasat Lembaga Keselamatan Pengangkutan Kebangsaan ( NTSB ) , Scott Dunham , yang menggabungkan jarak pesawat itu bergerak secara mendatar & menegak untuk tiba pada kelajuan yang telah dianggarkan .
Dunham , yang terbabit didalam siasatan pada tahun 2003 mengenai kemusnahan pesawat angkasa lepas Columbia serta puluhan nahas pesawat , melakukan analisis itu atas permintaan dari Bloomberg News .
Siasatan mengenai nahas itu kini di ketuai Jawatankuasa Keselamatan Pengangkutan Kebangsaan Indonesia.
Ia dibantu wakil dari NTSB , Boeing selain Pentadbiran Penerbangan Persekutuan Amerika Syarikat .




close
==[ Klik disini 1X ] [ Close ]==