Benarkah Waytha Moorthy Terancam Dipecat? Ini Sebabnya!



Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia ( PERKASA ) Selangor menggesa kerajaan memecat Menteri di Jabatan Perdana Menteri , P Waytha Moorthy , kerana mengeluarkan kenyataan fitnah tentang memburukkan negara.

Yang Dipertuanya , Borhan Ahmad Zakaria , mengatakan bahawa dakwaan Waytha Moorthy bahawa masyarakat India di negara ini tak dilayan dengan adil , dipaksa memeluk Islam jika bekerja di sektor kerajaan & sebanyak 10,000 kuil dimusnahkan merupakan satu tuduhan yang amat berat.

“ Dia ( Waytha Moorthy ) tak bertanding pun dalam pilihan raya , jadi pecat sahaja dia . Pelantikan dia dalam Kabinet atas budi bicara Perdana Menteri ( Tun Dr Mahathir Mohamad ) . Sikap seperti inilah dia tak wajar ada didalam Kabinet.

 “ Kita akan lakukan desakan supaya dia di pecat / di kenakan tindakan atas undang-undang . Dia tak wajar keluarkan dakwaan seperti ini di luar negara . Inikah sikap seorang menteri apabila burukkan negara sendiri di luar negara?

“ Layanan yang diterima masyarakat India di Malaysia merupakan yang terbaik & layanan seperti ini tak akan di nikmati di negara lainnya , ” ujarnya kepada NSTP.

Beliau mengulas mengenai tentang video yang tular di media sosial yang memaparkan Waytha Moorthy memburukkan negara , termasuk kononnya Malaysia menghadapi masalah pencabulan hak asasi yang sangat kronik.



close
==[ Klik disini 1X ] [ Close ]==