Benarkah Menteri Besar Negeri Sembilan di Hantar ke “Penjara” ?


Isa yang kini  juga bekas menteri besar di Negeri Sembilan telah di laporkan bakal di hadapkan ke mahkamah berhubung kes karana salahguna kuasa dalam pembelian sebuah hotel oleh Felda.

Datuk Seri Mohamed Azmin Ali di lapor portal Free Malaysai Today mengakui kalau beliau geram melihat Tan Sri Isa Samad & beberapa individu lainnya tapi perlu akur dengan undang - undang & prosesnya.

Menteri hal ehwal ekonomi mengatakan demikian bahawa di tanya seorang peserta program Bicara Minda Ekonomi Kesejahteraan Untuk Semua & Kumpulan Media Karangkraf , Shah Alam pada tanggal 12 Oktober lalu.

Peserta itu ingin mengetahui mengapa Isa , bekas pengerusi Felda , belum juga di dakwa hingga kini .

“ Memanglah kalau ikutkan hati , ramai dah kita hantar ke dalam ( penjara ). Ikut hati memang geramlah dengan beberapa individu lainnya tetapi nak dakwa Jabatan Peguam Negara kena sediakan bukti kukuh sebelum pendakwaan itu di buat.

“ Tapi kena faham kita kerajaan yang mematuhi undang – undang . Itu semua ada prosesnya , ” ujarnya

Azmin meminta orang ramai memberi masa kepada Jabatan Peguam Negara untuk perhalusi siasatan kes Isa & lain-lainnya untuk memastikan bahawa pendakwaan itu di buat dengan cermat serta bersama bukti yang kukuh.


close
==[ Klik disini 1X ] [ Close ]==