Ternyata ini ! Akhir dari Ketuanan "PEMIMPIN" Melayu Umno


 
Kenyataan Menteri Belia & Sukan , Datuk Syed Saddiq Syed Abdul Rahman yang mengatakan bahwa ini bukan lagi jaman ketuanan Melayu di persoalkan Ketua Pemuda Umno Wilayah , Datuk Razlan Rafi.

“ Saya nak tanya Datuk Syed Saddiq , apa salah Melayu sehingga kamu nak buang Melayu di Malaysia , bukankah sepatutnya kamu bekerja keras untuk membawa Melayu berjaya seperti dasar parti anda ?.

“ Apakah yang dimaksud sudah tidak ada ketuanan Melayu ? Adakah maksudnya , penjenamaan semula Amanah Saham Bumiputera (ASB) kepada Amanah Saham Malaysia & selepas ini , serta tak ada lagi Universiti Teknologi Mara ( UiTM ) , tak ada lagi kuota Melayu , dan tak ada lagi kepentingan Islam , serta juga tak ada lagi kepentingan - kepentingan lain nya , yang seperti nelayan , Felda & tanah-tanah Melayu ? Apa yang sebenarnya anda hendaki nyatakan ini ?, “ ujarnya didalam satu kenyataan media .

Datuk Razlan juga mendesak Datuk Syed Saddiq agar menjadi Melayu yang tidak malu lagi mengaku diri anda Melayu .

“ Apabila membaca perlembagaan Bersatu serta mereka memilih untuk menjadikan Melayu dan Bumiputera sebagai dasar parti mereka , nampak janggal apabila Ketua Pemudanya berkata sudah tidak ada ketuanan Melayu .

“ Melayu bukan mau menjadikan negara ini menjadi tuan , tetapi negara ini sememangnya adalah Tanah Melayu , serta apabila di satukan Sabah dan Sarawak , Melayu berkongsi dengan bangsa - bangsa lain menjadikan ia Malaysia , ” ujarnya .

Nota Ana Ghoib : ada betulnya kata Razlan Rafi diatas tetapi sebagai pemimpin melayu Umno didalam senarai pendeknya – Ali Tinju , Armand Azha , Khairy , Hishammuddin , Asyraf , Maslan , Fathul Bari beserta Jamal Yunos yang terhegeh - hegeh mempertahankan MO1 – sebenarnya ketuananan merekalah yang berakhir .


Datuk Syed Saddiq jangan hendak berlagak LIBERALIST INDIE HANKY PANKY – mencari kelainan hingga salah pilih perkataan dan mencari nama menggunakan isu remeh lainnya seperti warna kasut juga stokin .

Ketuanan Melayu tidak akan berakhir dan ide Malaysian Malaysia tidak akan boleh di benarkan yang berlaku di bumi berdaulat ini tetapi ketuanan Melayu Umno berakhir ! – begitu juga dengan ketuanan Melayu PPBM [ Bersatu ] boleh berakhir saja .

Di harap Datuk Syed Saddiq bukan menjadi orang yang mencetuskan runtuhnya ketuanan Melayu Bersatu . Tetapi riak serta bunga - bunganya sudah menampak kan ke arah itu Bro Saddiq .

Mungkin ini gagasan ketuanan Melayu nantinya akan berakhir setelah mereka itu berjaya meruntuhkan ketuanan China yang telah menguasai 70% di bidang bagian ekonomi di Tanah Melayu – serta gagal di saingi Umno sejak puluhan tahun lalu .

Jika PKR , AMANAH serta Bersatu BERKERJA menolong bangsa “ dalam diam ” berjaya meruntuhkan ketuanan China dibidang ekonomi maka itulah lebih penting daripada membazir air liur berkokok sana sini tapi ekor bergelumang tahi .

close
==[ Klik disini 1X ] [ Close ]==