WOW!!! Najib Akan Bayar Jaminan Pada Hari Ini Juga ? Betulkah?



Bekas Perdana Menteri , Datuk Seri Najib Tun Razak telah didakwa pada hari ini karana telah menggunakan kedudukannya untuk meminda laporan audit akhir 1 Malaysia Development Bhd (1MDB) yang sebelumnya telah dibentangkan kepada Jawatan kuasa Kira-kira Wang Awam bagi mengelakkan sebarang tindakan ke atasnya,

Portal Sinar Harian telah melaporkan bahawa Najib telah dikehendaki untuk membayar jaminan RM500,000 pada hari ini juga , apabila mahkamah menolak permohonan beliau untuk membuat pembayaran secara ansuran.

Peguam Najib , iaitu Tan Sri Muhammad Shafee Abdullah memohon agar anak guamnya di benar membayar RM200,000 hari ini & esok dan bakinya RM100,000 di bayar pada hari Jumaat.

Hakim Azura Alwi mengatakan bahawa , bayaran itu tak boleh di bayar secara ansuran & perlu dilakukan sepenuhnya , bagaimanapun Muhammad Shafee berkata mahukan bayaran itu di buat pada hari Jumaat yang mana Azura menjawabnya “No, by today” (Tidak , hari ini juga) .

Muhammad Shafee mengatakan bahawa , jumlah RM1 juta secara kasar tak adil & diskriminasi terhadap anak guamnya serta memohon RM500,000.

Beliau seterusnya mengatakan bahawa Najib , perlu mendapatkan wang dari saudara mara serta sahabat untuk membayar jaminan.

Sehingga kini , Najib ( 65 ) , di dakwa untuk kali kelima di mahkamah dengan 39 tuduhan termasuk pertuduhan hari ini.

Pada tanggal 4 Julai , Najib di dakwa di Mahkamah Seksyen di sini dengan tiga pertuduhan pecah amanah (CBT) & satu dakwaan penyalahgunaan kuasa berhubung dana SRC International Sdn Bhd berjumlah RM42 juta manakala pada tanggal 8 Ogos beliau mengaku tak bersalah terhadap tiga dakwaan pengubahan wang haram dari wang yang sama.

Pada tanggal 20 September , Najib di bawa lagi di Mahkamah Sesyen serta didakwa dengan empat pertuduhan rasuah berjumlah RM2.282 bilion dana 1MDB & 21 pertuduhan pengubahan wang haram & pada tanggal 25 Oktober ini , beliau & bekas Ketua Setiausaha Perbendaharaan Tan Sri Mohd Irwan Serigar Abdullah minta di bicarakan di Mahkamah Sesyen atas enam pertuduhan CBT membabitkan dana RM6,636,065,000 milik kerajaan Malaysia. – Bernama



close
==[ Klik disini 1X ] [ Close ]==