Ismail Sabri: MP Melayu Umno Pembelot Islam Kerana Lompat Parti


Ahli Parlimen Umno yang melompat parti bukan sahaja membelot pengundi kawasan mereka malah membelot kepada Islam serta orang Melayu secara keseluruhannya.

Naib Presiden Umno , Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob berharap bahawa 37 Ahli Parlimen yang masih kekal bersama parti tak membuat keputusan yang pada akhirnya menguntungkan musuh agama & bangsa Melayu yang gembira melihat perpecahan Umno.

Ismail mendakwa bahawa mereka yang melompat parti itu tak hanya akan diperalatkan untuk memusnahkan Islam , Melayu dan Bumiputera.

“ Nasihat saya kepada rakan yang dah melompat keluar supaya kembali ke pangkal jalan. Masih tak terlambat untuk anda membetulkan keadaan ini , kembali menyatukan hati kita demi perjuangan yang telah lama kita bersama.

“ Kami sentiasa terbuka untuk bersama selagi ianya sebuah perjuangan untuk rakyat serta agama bangsa.

“ Jiwa seorang pemimpin yang seharusnya cekal & tak sewenangnya boleh di bolak-balik dengan janji manis yang belum pasti itu ,” ujarnya dalam satu kenyataan.

Ismail Sabri turut mendakwa Ahli Parlimen yang melompat itu akan menjadi punca jika PH berjaya dalam usaha meratifikasikan ICERD malah Perkara 153 ( kedudukan istimewa orang Melayu & Bumiputera ) serta Perkara 3 ( Islam agama dan Persekutuan ) dalam Perlembagaan Persekutuan juga boleh di pinda.

“ Apa kedudukan kita ketika itu ? Apakah yang kita hanya mampu melihat pelbagai bentuk kesamarataan bakal di bangkitkan. Tiada lagi keistimewaan yang harus dijamin di perlembagaan terhadap orang Melayu.

“ Tiada lagi kuota untuk Bumiputera dalam apa bentuk bantuan dari kerajaan. Islam bukan lagi agama rasmi kerajaan walau ia sudah menjadi agama majoriti rakyat.

“ Apakah yang harus mampu kita lakukan apabila segala kuasa penuh menggubal serta meminda perkara dalam perlembagaan menjadi milik mereka kaum minoriti ,” soalnya.

“ Harus kita ingat kenyataan bahawa Tun ( Perdana Menteri , Tun Dr Mahathir Mohamad ) berkaitan ICERD tak boleh diratifikasikan ialah kerana tak mempunyai majoriti dua pertiga untuk membuat pindaan kepada beberapa perkara dalam perlembagaan.

“ ICERD senang sahaja di ratifikasikan apabila majoriti dua pertiga dimiliki mereka dari Ahli Parlimen Umno yang lompat ini,” ujarnya dalam kenyataan tersebut. 


close
==[ Klik disini 1X ] [ Close ]==