HEBOH !!! George Bush Meninggal Dunia, Ternyata ini Penyebab Kematiannya!




Bekas Presiden Amerika Syarikat ( AS ) iaitu George H.W. Bush di laporkan meninggal dunia pada tanggal 30 November 2018 pada usia yang ke-94 tahun , menurut pengumuman dari keluarganya.

“ Jeb , Marvin, Neil , Doro & saya dengan duka cita mengumumkan bahawa selepas mengharungi 94 tahun yang luar biasa , ayah kami sudah meninggal dunia ,” ujar anaknya , bekas presiden George W. Bush dalam satu kenyataan yang di siarkan menerusi Twitter oleh jurucakap keluarganya.

“ George H.W Bush merupakan seorang lelaki yang mempunyai watak di kagumi selain seorang ayah terbaik kepada anak lelaki & perempuan ,” ujarnya dipetik dalam AFP.

Sementara itu , bekas presiden AS Barack Obama di laman Twitter beliau hari ini juga mengucapkan takziah atas kematian Bush & menganggap Amerika telah kehilangan seorang Patriot.

Bush telah menderita penyakit Parkinson & yang telah memaksa beliau untuk menggunakan kerusi roda sejak tahun 2012 lalu.

Pada Julai tahun 2015 , Bush telah menderita kecederaan leher yang teruk & beliau menggunakan pendakap leher pada umur 91 tahun.

Pada tanggal 18 Januari 2017, Bush telah di masukkan ke unit rawatan rapi di Hospital Methodist Houstan , di mana beliau telah diberi ubat pelali untuk prosedur untuk merawat masalah pernafasan akut yang berpunca dari pneumonia.


close
==[ Klik disini 1X ] [ Close ]==