Duka Ifan Seventeen Hantarkan Jasad sang istri di Pengebumian



Isteri vokalis kumpulan muzik Indonesia Seventeen , Riefian Fajarsyah atau Ifan , selamat telah dikebumikan di daerah asalnya Ponorogo, Jawa Timur, Indonesia hari ini.

Dylan Sahara Puteri antara mangsa korban tsunami di Selat Sunda, Indonesia, Sabtu malam lalu.

Menurut laporan Detik.com , Ifan kelihatan sugul ketika pengebumian arwah Dylan selain di lihat enggan meninggalkan kubur isterinya itu usai pengebumian.

" Sudah pulang ya sayang , sampai ketemu lagi ," ujar Ifan sambil menyiram air mawar di kubur isterinya itu.

Menerusi laporan portal berita Indonesia itu lagi , Ifan memohon maaf bagi pihak isterinya serta meminta masyarakat mendoakan agar kematian isterinya husnul khotimah.

Selain Dylan , tiga kawan ifan lagi ahli kumpulan Seventeen serta pengurus band itu , Oki Wijaya , termasuk pemain bass Bani, pemain dram Andi & pemain gitar Herman turut maut dalam tragedi yang membadai persisiran pantai Banten & Lampung.

“ Bukan hanya untuk isteri &  rakan-rakan Seventeen sahaja , tetapi saya juga mohon doa untuk semua mangsa tsunami agar amalan mereka di terima di sisi Allah SWT & semoga husnul khotimah,” ujar Ifan.

Terdahulu , band itu di laporkan memenuhi jemputan dalam majlis tertutup di Tanjung Lesung Beach Resort , di Pandeglang, Banten.

Satu video memaparkan bahawa detik terakhir kumpulan itu sedang mengadakan persembahan sebelum ombak tsunami datang “menyapu” pentas & penonton yang ada disana , tular di laman sosial.

Dalam video tersebut , Ifan sedang menyampaikan sebuah lagu sebelum ombak tsunami datang dari bahagian belakang pentas.

Ifan adalah satu-satunya ahli kumpulan Seventeen yang terselamat dalam kejadian itu.



close
==[ Klik disini 1X ] [ Close ]==