Harapan PH kepada Dr Mahathir



Perdana Menteri , iaitu Tun Dr Mahathir Mohamad dijadual akan turun berkempen bagi membantu Pakatan Harapan (PH) pada Pilihan Raya Kecil (PRK) Cameron Highlands , pada hari terakhir kempen , pada tanggal 25 Januari ini.

Setiausaha Agung DAP , Lim Guan Eng mengatakan , kehadiran Pengerusi PH itu sudah tentu akan membantu meningkatkan sokongan dalam kalangan peneroka kepada pakatan itu.

“ Kami bergantung kepada beliau,” ujarnya pada sidang media sewaktu melancarkan slogan PH “Pembangunan Bersama Harapan” di Bilik Gerakan PH di Sungai Koyan di Lipis, pada hari ini.

Turut hadir Pengerusi Majlis Pimpinan Negeri Parti Keadilan Rakyat (PKR) Pahang , Fuziah Salleh serta calon PH bagi PRK berkenaan , M Manogaran.

Bagaimanapun , Lim mengatakan jadual Dr Mahathir sepanjang kempennya di Parlimen belum di putuskan lagi.

Selain Dr Mahathir , Timbalan Perdana Menteri Datin Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail juga dijadualkan turut serta dalam kempen PRK kali ini pada tanggal 23 Januari ini, selain Timbalan Presiden PKR, Datuk Seri Mohamed Azmin Ali yang akan bersama-sama jentera kempen PH hujung minggu ini.

Sementara itu , Fuziah mengatakan bahawa , PH memberi tumpuan utama kepada kawasan Dewan Undangan Negeri (DUN) Jelai memandangkan kawasan itu dikuasai Barisan Nasional (BN) yang juga Menteri Besar Pahang , iaitu Datuk Seri Wan Rosdy Wan Ismail.

“ Di kawasan DUN Tanah Rata kita sudah ada kekuatan kita di sana,” ujarnya.

Mengenai slogan baharu telah dilancarkan , Manogaran mengatakan ia amat sesuai serta tepat untuk digunakan memandangkan kerajaan Persekutuan ditadbir.

“ Bila masa kempen , kita buat tinjauan isu di pekan Koyan , Jelai serta Cameron Highlands merupakan isu pembangunan , selain itu ada juga isu seperti peluang perniagaan , pekerjaan dan sebagainya.

“ Melihat kepada keperluan itu , kita lancarkan hari ini slogan “ Pembangunan Bersama Harapan “ selaras dengan kehendak rakyat di Cameron Highlands ,” ujarnya.

Sumber: www.hmetro.com.my
close
==[ Klik disini 1X ] [ Close ]==